Support
Vragen over bepaalde diensten? Bekijk onze FAQ, mocht u er niet uitkomen neem dan gerust contact met ons op!
Wat is het Klantenpaneel?
Het klantenpaneel vindt u hier: https://klantenpaneel.bramus.nl
Wat is het Controlepaneel
Het Controlepaneel is de portal om je hostingaccount of domeinnaam te beheren. Hierin kun je technische zaken van je hostingaccount aanpassen of bijwerken. Het klantenpaneel wordt voornamelijk voor administratieve doeleinden gebruikt en het controlepaneel is voor het beheer van je hosting account.
Je kunt het Controlepaneel bereiken door naar je domeinnaam te gaan en :2222 toe te voegen (bijv. https://mijndomein.nl:2222). Deze informatie staat ook in de account e-mail.
AVG en BRAMUS Internet Services?
Daarnaast heeft u zelf inzage in welke gegevens wij van u bewaren, deze kunt u binnen het Klantenpaneel terugvinden. Het klantenpaneel vindt u hier: https://klantenpaneel.bramus.nl
Extra beveiliging:
Als extra beveiliging adviseren wij u om Multi Factor Authenticatie te gebruiken om toegang te krijgen tot het Klantenpaneel. Dit kan eenvoudig met bijvoorbeeld de Google Authenticator App op uw mobiele device.
Kan ik Two Factor Authenticatie inschakelen voor het Klantenpaneel?
Na het activeren dient u een QR code te scannen met de Google Authenticator App, en vervolgens de code van uw telefoon op te geven zodat de koppeling tot stand wordt gebracht. Vervolgens is Two Factor Authenticatie ingeschakeld.
Welke betaalmethodes zijn er?
Hoe accepteer ik een offerte?
- Door deze online te accepteren. In de e-mail staat een link om deze offerte te accepteren en digitaal te ondertekenen.
- Door deze ondertekend retour te sturen;
Welk pakket past het beste bij mij?
Webhosting
Voor onze hosting klanten kunt u kiezen uit Small, Medium of Large waarbij het verschil voornamelijk zit in de opslagruimte en het dataverkeer per maand. Upgraden vanuit een pakket is altijd mogelijk zodat u eenvoudig kunt mee groeien met het aantal bezoekers.
E-mail Only
Het e-mail only pakket is bedoeld voor alleen mail verkeer. Heeft u geen behoefte aan een website, maar wilt u wel een professioneel e-mail adres dan kunt u voor E-mail Only kiezen. Uw domeinnaam wordt dan zo geconfigureerd dat deze geschikt is voor alleen e-mail verkeer.
Welk controlepaneel gebruiken jullie?
Daarnaast wordt er voor het beheer van de database(s) gebruik gemaakt van phpMyAdmin, de controle hierover kunt u regelen vanaf DirectAdmin en vanuit daar ook inloggen op dit paneel.
Welke PHP versie wordt er ondersteund?
Op het moment van schrijven bieden wij ondersteuning voor PHP 5.6 en PHP 7.3 en PHP 8.0. Deze versies worden regelmatig bijgewerkt. Mocht er een versie niet meer ondersteund worden dan zullen wij U hierover altijd informeren!
U kunt zelf uw actieve PHP versie kiezen (mits u op een ondersteunende server staat met uw pakket) door in DirectAdmin bij de Domein Instellingen de betreffende versie te selecteren. Het duurt vervolgens enkele minuten voordat deze actief is.
Kan ik gebruik maken van WordPress?
Hoe installeer ik WordPress?
- Download het installatie pakket in ZIP formaat (Windows) of tar.gz (unix)
- Pak het pakket uit op uw eigen PC
- Upload alle files en folders naar de public_html map via FTP
- Ga naar uw website en volg de installatie stappen aangegeven door WordPress
Mocht u vragen hebben of problemen hebben met de installatie dan kunt u via het Klantenpaneel ook een Support request aanmaken en dan zullen wij de installatie voor u uitvoeren.
Kan ik gebruik maken van HTTPS / SSL?
Mocht de installatie niet lukken, dan kunt u via het Klantenpaneel een support request aanmaken zodat wij de installatie voor u kunnen verzorgen.
Wordt LetsEncrypt ondersteund?
Ja, wij bieden ook een gratis LetsEncrypt certificaat aan voor onze hostingklanten. Via het controlepaneel kunt u een gratis LetsEncrypt certificaat aanvragen.
Tip
Vraag naast het standaard domein, en www record ook het mail record aan zodat ook uw e-mail beveiligd is met SSL!
Hoe stel ik mijn e-mail adres in?
Standaard krijgt u bij uw Hostingpakket de mogelijkheid om e-mail adressen aan te maken welke eindigen op uw domeinnaam. U kunt dus bijvoorbeeld info@mijndomeinnaam.nl aanmaken.
Via het controlepaneel van DirectAdmin dient u eerst een nieuw e-mail adres aan te maken met een bijbehorend wachtwoord. Noteer deze gegevens goed aangezien deze niet te achterhalen zijn!
Vul op uw PC of Smartphone de volgende gegevens in:
- Inkomende / Uitgaande mailserver
- Loginnaam/gebruikersnaam is altijd uw volledige emailadres
- Bijbehorende wachtwoord dat is aangemaakt binnen DirectAdmin
- Voor uitgaande mail adviseren wij u om gebruik te maken van poort 587 ipv 25
Tip:
Wilt u gebruik maken van SSL, zorg dan dat u een LetsEncrypt certificaat installeert en zorg dat mail.domeinnaam.nl mee genomen wordt als domeinnaam bij het aanvragen. Zie ook deze FAQ voor meer informatie over een LetsEncrypt certificaat!
Bij het versturen krijg ik een fout: R1: HELO should be a FQDN or address literal
Als u bij het versturen van e-mail een fout krijgt met de volgende foutcode:
R1: HELO should be a FQDN or address literal (See RFC 2821 4.1.1.1)
Controleer dan uw Uitgaande e-mail instellingen. Zorg ervoor dat u de Uitgaande Mailserver correct heeft ingesteld en gebruik maakt van Authenticatie. Naast het inschakelen van Authenticatie adviseren wij u om gebruik te maken van poort 587 ipv 25.
Mijn Apple apparaat geeft Ongeldig Certificaat aan
Indien je mail wilt bekijken op een Apple device kan het zijn dat iOS melding geeft dat het certificaat ongeldig is. Dit komt omdat de mailserver die geconfigureerd is, geen SSL heeft en in de instellingen dit wel ingeschakeld is.
Oplossing
Vraag als eerste een gratis LetsEncrypt certificaat aan en zorg dat het mail subdomein wordt meegenomen. Dit process kan enkele minuten in beslag nemen. Daarna zou het certificaat actief moeten zijn, en kun je op het iOS apparaat de mail instellingen nogmaals valideren. Hij zou nu geen melding meer mogen geven over een certificaat.
HSTS inschakelen
HSTS (HTTP Strict Transport Security) is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat browsers automatisch alleen de veilige HTTPS-verbinding gebruiken, wat voorkomt dat gebruikers per ongeluk met een onbeveiligde HTTP-verbinding verbinding maken. Dit beschermt tegen aanvallen zoals man-in-the-middle en verbetert de algehele beveiliging van je website.
Om dit te activeren voeg je de volgende code toe aan je .htaccess bestand:
Header set Strict-Transport-Security "max-age=31536000" env=HTTPS
Sla het .htaccess bestand op en leeg vervolgens de cache.
Mijn extensie staat niet in de lijst?!
Krijg ik zelf controle over mijn DNS instellingen?
Kan ik eigen NameServers gebruiken?
Hoe werkt een verhuizing?
Het weg verhuizen van een domeinnaam is ook mogelijk, wij sturen het token per e-mail naar het Houder adres. Houd uw mailbox dus goed in de gaten.
Wat is Inkomende E-mail Filtering?
Doordat we werken met een SaaS oplossing is deze dienst zéér toegankelijk voor al onze klanten, u heeft zelf geen technische kennis nodig voor deze dienst.
De gateway oplossing werkt als een tussenstop voor uw e-mails, tijdens deze tussenstop worden ze gecontroleerd en vervolgens doorgezet naar uw eigen e-mail omgeving.
Wat is Uitgaande E-mail Filtering?
Doordat we werken met een SaaS oplossing is deze dienst zéér toegankelijk voor al onze klanten, u heeft zelf geen technische kennis nodig voor deze dienst.
De gateway oplossing werkt als een tussenstop voor uw e-mails, tijdens deze tussenstop worden ze gecontroleerd en vervolgens doorgezet naar de ontvanger. Op deze manier blijft uw netwerk vrij van Blacklisting en houd u een goede IP Reputatie. Daarnaast bent u ook zeker dat de e-mail daadwerkelijk verstuurd is via ons uitgebreid log systeem.
Hoe stel ik deze filtering in?
Door het wijzigen van de MX records wordt de e-mail eerst langs de SaaS oplossing gestuurd, binnen deze oplossing wordt een route ingesteld die de e-mail vervolgens dient te volgen, uw Exchange / Mail server.
Uitgaande E-mail Filtering
Door gebruik te maken van een SmartHost wordt al het e-mail verkeer eerst naar de SaaS oplossing gestuurd, na controle zorgt onze oplossing ervoor dat de e-mail naar de juiste ontvanger gestuurd wordt.
Hoe beheer ik deze SaaS oplossing?
Wat zijn de kosten?
Wij beschermen uw volledige domeinnaam, of u nu 10 accounts heeft of 200 accounts. Voor de uitgaande e-mail hanteren wij het zelfde principe, ook een vast bedrag voor volledige bescherming van uw domeinnaam, ongeacht of u nu 5 e-mails per dag stuurt of 500 e-mails.
Hoe werkt Two Factor Authentication / 2-staps authenticatie?
Om dit in te stellen volgt u onderstaande stappen:
- Login met uw account op het Spamcluster (https://spamcluster-01.bramus.nl)
- Ga vervolgens naar Gebruikersprofiel
- Kies hier bij Two Step Authentication voor “Inschakelen”
- Vervolgens verschijnt er een QR code, scan deze met uw Google Authenticator App vanaf uw mobiel
- Na het scannen genereert de app een code, vul deze code vervolgens in om de koppeling in orde te maken
Nu kunt u uitloggen, als u vervolgens opnieuw inlogt maakt u gebruik van Two Factor Authentication, na het invullen van uw loginnaam en wachtwoord dient u tevens de code van uw App in te vullen.